Sugarchallenge #Day 7

image

Day #7 It has been one week since I started my challenge and, besides a few exceptions ‘ahum fries and gin-tonic’, I did pretty well. I actually enjoy eating healthy. It’s like I’m not hungry all the time anymore. Taking less sugar helps keeping my bloodsugar level stable. Which results in my brain not sending sugar-craving signals all the time to my body.

What worries me though is my fathers upcoming birthday. I’m not sure how I’m going to react when on a birthday. There will be cake, pie, lemonade, snacks, crisps, chocolate peanuts and everything else that’s a kind of off limits for me. Do I take one piece of pie to show some respect to the woman of the house? Or will one piece trigger my mind to want more? Can I stop after that? Or should I politely refuse, just to guard myself? What would you do?

Oh and another question: what’s a good alternative for carb-indulging pasta? Like some of you know I’m an athlete, working out at least four times a week. Before a match or training I need to stock energy. Carbs are fast supplies translated by the body into a large amount of insuline. Who knows a good substitute?

More sugarchallenge? Click https://winwonderland.wordpress.com/30-days-sugarchallenge/

DUTCH – Het is alweer een week geleden dat ik met mijn challenge ben begonnen. Op een paar uitzonderingen na ‘ahum friet en gin tonic’, heb ik het al best goed gedaan. Ik vind gezond eten lekker en ik ben ook niet steeds meer zo hongerig. Minderen met suiker helpt om mijn bloedsuikerniveau stabiel te houden. Wat er in resulteert dat mijn brein niet steeds suikervragende signalen naar m’n lichaam stuurt.

Waar ik me wel zorgen over maak is mijn vaders verjaardag die binnenkort is. Want ik weet niet hoe ik me staande houd op verjaardagen. Er is natuurlijk cake, taart, frisdrank, chocoladenoten, snacks en chips. Dingetjes die ik eigenlijk niet moet eten. Moet ik beleefd zijn en een stuk taart eten? Of wil ik dan nog meer? Of moet ik gewoon vriendelijk bedanken? Wat zou jij doen?

Nog een vraag: wat is een goed alternatief voor koolhydraatrijke pasta’s? Sommige van jullie weten dat ik een atleet ben, die vier keer per week traint. Koolhydraten zijn snelle nutriënten die zorgen voor een grote insulineaanmaak. Wat is een betere vervanger hiervoor?

Meer over de sugarchallenge? Klik op deze link: https://winwonderland.wordpress.com/30-days-sugarchallenge/

3 thoughts on “Sugarchallenge #Day 7

  1. Vandaag las ik dat bananen fantastisch zijn voor en na het sporten. Door de snelle koolhydraten, vezels, eiwitten en suikers (natuurlijk) is het heel goed. Ook noten en bieten zijn goed voor sporters. Of havermout, eieren, vis…
    Je bent supergoed bezig! Je zou voor de verjaardag een uitzondering kunnen maken, misschien krijg je wel gigantische hoofdpijn na het eten van suiker (dat heb ik nu altijd…) Zodat je kan zien dat het echt vergif is. Succes nog met je uitdaging!

    Like

    • Vis en eieren hè? Ik neem vaak salade met tonijn of gebakken en gekookte eieren. Maar ben wat twijfelachtig over hoeveel eieren je nou per week mag eten.. En over die verjaardag, ik moet dan gewoon sterk zijn en het bij een ding houden. Al moet ik zeggen dat ik dat heel erg lastig vind ha ha. Dankje! Jouw 5 euro per dag challenge zou ook niet verkeerd zijn voor mij, beetje geld besparen kan geen kwaad. Jij geeft nu zo’n boek in een winactie weg toch?

      Like

      • Wat ook een aanrader is, is het boek de voedselzandloper! Je mag hem wel een keer van me lenen 🙂 Een heel handig boek en interessant boek over voeding. Maar salades zijn altijd goed. Ik had gelezen dat sportvoer (om het zo maar even te noemen) rijk moet zijn aan eiwitten, koolhydraten, en vezels. Groenten, sla, tonijn en eieren zijn een goede keus. Ik zou niet meer dan 1 á 2 eieren per dag eten maar of dat voor sporters geldt weet ik niet. Die verjaardag gaat vast lastig worden maar ik kijk nu al uit naar je blogpost 😉 Dat boek uit mijn winactie is: leven van 1 euro per dag, een leuk geschreven maar ook oog openend boek.

        Liked by 1 person

Hey hey! I would be happy to hear what you have to say. Just leave me a text, and I'll text you back!

